הסכום שלום בית או הסכם גירושין ?

עריכת הסכם שלום בית הוא פתרון לשמירת יחסים תקינים בין בני הזוג, לכן, חשוב תמיד לנסות לערוך הסכם ולנסות להימנע מניהול הליכים משפטיים, עד כמה שניתן.

הסכם שלום בית או הסכם גירושין?

לא הרבה יודעים, אבל יש אפשרות לערוך הסכם שלום בית או לחילופין הסכם גירושין. 

זוגות שמנסים להגיע לשלום בית ולא בטוחים שאכן ישארו ביחד, או כאשר אחד מבני הזוג מבקש להגיע לשלום בית והשני לא בטוח שהוא אכן מעוניין בכך,  עורכים הסכם ומגיעים ביחד להבנות ולהסכמות בנוגע למזונות, הסדרי שהות וחלוקת הרכוש המשותף, ובנוסף קובעים כיצד יודיע אחד הצדדים על סיום הקשר ותוך כמה זמן ייכנס ההסכם לתוקף במקרה שכזה.

לאחר עריכת ההסכם, בני הזוג יכולים לפנות לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה על מנת לאשר את ההסכם ולתת לו תוקף של פסק-דין, ולאחר מכן לפנות לבית הדין הרבני ולהתגרש בהסכמה, מבלי שאחד מהם יצטרך להוכיח את קיומה של עילת הגירושין.
ההסכם יכול להיערך ע"י שיח ישיר בין בני הזוג או באמצעות עורכי דין המייצגים אותם או שהוא יכול להיות תוצאה של הליך גישור בהשתתפות בני הזוג.

כאשר מגיע היום (או לא) שאכן בני הזוג נפרדים, הם כבר חסכו לעצמם את ניהול הליכי הגירושין בבית המשפט על כל הכרוך בכך. כבר יש להם הסכם גירושין שנכנס לתוקף וכל אחד מהם יכול להמשיך בחייו. 

עריכת הסכם כזה הוא פתרון מבורך הן לבני הזוג והן לילדיהם, והוא חוסך כאמור לבני הזוג ניהול של הליכים משפטיים קשים ומורכבים הן ברמה הכספית והן ברמה הרגשית.  כמו כן, זו הדרך לשמור על יחסים תקינים בין בני הזוג, שנדרשים להם בכדי לגדל את ילדיהם המשותפים. לכן, חשוב תמיד לנסות לערוך הסכם ולנסות להימנע מניהול הליכים משפטיים, עד כמה שניתן.

אז אם אתם מכירים זוגות שלא רוצים להרוס את הבית תוך כדי הפרידה, תשלחו אותם אליי.

יש לכם שאלה?

כתבו לי:

לקבלת ייעוץ משפטי
המתאים לכם באופן אישי פנו למשרדינו לתיאום פגישה.

דילוג לתוכן