אני ילד שמתמודד עם ניכור הורי

"אמא לא מרשה לי להתקשר לאבא.
היא לוקחת לי את הטלפון כדי שאני לא אוכל להגיד לו לילה טוב כמו כל לילה .

כל פעם שאני צריך ללכת לאבא אז יש לה תירוץ אחר, פעם היא בדיוק קבעה עם חברים שנלך לים, פעם בדיוק נוסעים לדודים שגרים רחוק. אני לא רוצה לבוא איתה אני רוצה להיות עם אבא. אני מתגעגע אליו.

היא גם כל הזמן מספרת לי דברים רעים על אבא שאני ממש לא רוצה לשמוע. חלק מהדברים שהיא אומרת לי אני אפילו לא מבין. ואני מבקש ממנה שלא תגיד עליו ככה אבל היא אומרת שאני צריך לדעת את האמת עליו.

אני גם לפעמים שומע אותה רבה איתו בטלפון, כשהיא חושבת שאני לא שומע, והיא אומרת לו שהוא לא יראה אותי יותר אף פעם ואני מפחד.

אוף, אני כל כך רוצה להיות כמו ילד רגיל, שלא צריך לבחור בין אמא לאבא".

 

 

אני ילד שמתמודד עם ניכור הורי

ההשפעה של ניכור הורי על ילדים היא לא פחות מהרסנית: מחקרים מראים שלתופעת הניכור ההורי השפעות ארוכות טווח על בריאותם הנפשית של הילדים. מעבר לאובדן הורה אוהב הדינמיקה הנפשית שמכריחה בעצם את הילד לבחור באחד מהוריו מייצרת מעין תכנות מחודש ומחיקה של  זכרונות, רגשות וחוויות שהיו לילד עם ההורה המנוכר ומעמידה את כל מה שידע בחייו בסימן שאלה.

התוצאה ההרסנית של דינמיקה זו היא ילדים שגדלים להיות בוגרים עם ערך עצמי נמוך, שנאה עצמית, היעדר אמון, נטייה לדיכאון ולאובדנות, היעדר תחושות אשמה וחוסר יכולות לקיים מערכות יחסים מיטיבות. מעבר לכך, לתופעה היבט חברתי מדאיג שכן בהיעדר טיפול היא משוחזרת גם לדור הבא.

 

מכירים מישהו שמתמודד עם ניכור הורי?
תחבקו אותו חזק, כי הוא עובר גיהנום ותשלחו אותו אליי, אני אייצג אותו ואלווה אותו עד לחידוש הקשר עם הילדים שלו.

משרד עורכי דין - הילה פינטו

משרדה של עורכת הדין הילה פינטו הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, ובניכור הורי.

ליצירת קשר חייגו: 052-470-8320 

דילוג לתוכן