ליל סדר בודד

פסח מתקרב, שוב תשב לבד בשולחן החג?
ליל הסדר הוא זמן של התכנסות משפחתית, חגיגה של חירות וזיכרון.
אך עבור הורים רבים, זהו גם זמן של צער עמוק, כאשר ילדיהם אינם נוכחים בשולחן החג כתוצאה מניכור הורי.

ב', אב לשני ילדים, חווה ניכור הורי מזה מספר שנים. לאחר גירושין קשים, אשתו הסיתה את ילדיהם כנגדו, וגרמה להם לנתק קשר עמו. ליל הסדר, חג שבעבר היה מלא שמחה וחגיגות משפחתיות, הפך עבורו ליום של עצב ובדידות.

"השולחן החגיגי ערוך, האוכל מבושל, אבל הילדים שלי לא יהיו פה," הוא סיפר לי בכאב כאשר הגיע לפגישה במשרדי. "תחושת הבדידות קשה מנשוא. אני מרגיש כאילו איבדתי חלק גדול מחיי."

ב' מספר על הקושי להתמודד עם ניכור הורי, תחושת האשמה, הכעס והעצב. "אני כל הזמן חושב מה עשיתי לא בסדר," הוא אומר. "אני מתגעגע לילדים שלי נורא, ורוצה רק לחבק אותם ולהגיד להם כמה אני אוהב אותם."

ניכור הורי הוא תופעה קשה וכואבת, שגורמת נזק נפשי עצום הן לילדים והן להורים. ילדים הסובלים מניכור הורי חווים קשיים רגשיים, קשיים ביחסים וקשיים בזהות. הורים הסובלים מניכור הורי חווים סבל רגשי עצום, פגיעה בבריאות הנפש וקשיים ביחסים.

חשוב להעלות את המודעות לניכור הורי, שהיא תופעה קשה ופוגענית. יש צורך לספק תמיכה וסיוע להורים הסובלים מניכור הורי, ולעזור להם עם ייצוג משפטי והדרכה מקצועית, לשקם את היחסים עם הילדים ולבנות ביחד איתם עתיד טוב יותר.

אז אם אתם מכירים מישהו שחווה ניכור הורי, תשלחו אותו אליי, אני אייצג אותו ואלווה אותו עד לחידוש הקשר עם הילדים שלו.

ליל סדר בודד

משרד עורכי דין - הילה פינטו

משרדה של עורכת הדין הילה פינטו הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, ובניכור הורי.

ליצירת קשר חייגו: 052-470-8320 

דילוג לתוכן